به گزارش دنیای اقتصاد؛آن طور که فعالان بازار میگویند، در یکی دو هفته آخر شهریورماه، بازار خودرو به دلیل تشدید سفرهای تابستانی و همچنین فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، از تب و تاب خرید افتاده است.
به گفته آنها، بخشی از مشتریان معمولا دو هفته پایانی تابستان را به مسافرت اختصاص میدهند؛ بهنحویکه پیش از سفر، خودرو موردنظر خود را تهیه میکنند و کمتر پیش میآید این کار را به اواخر شهریور بیندازند. فعالان بازار البته بازگشایی مدارس و همزمان با آن تب و تاب خرید البسه و لوازم التحریر را در هفتههای پایانی تابستان نیز دلیل دیگری برای رکود بازار دانسته و معتقدند بخشی از مشتریان آنقدر درگیر این موضوع میشوند که دیگر فکر و وقت شان به بازار خودرو نمیرسد.
هرچه هست، رکودی که هماکنون در بازار خودرو آغاز شده، احتمالا تا هفتهها ادامه خواهد داشت، زیرا اولا ماه محرم در پیش است و دوما اینکه معمولا در فصل پاییز با رکودی نسبی در خرید و فروش خودرو مواجه هستیم.