به گزارش ایسنا، شرکت ب ام و این خبر را که ابتدا از سوی بلومبرگ منتشر شده بود، تایید کرد. مدیران ب ام و هفته جاری در نمایشگاه خودروی پاریس حاضر نشدند و در عوض به حل اختلاف نظرشان درباره استراتژی خودروی برقی نشستند.
مقامات ب ام و اعلام کرده اند مدل برقی مینی احتمالا تا سه سال آینده عرضه خواهد شد.
این خودروساز آلمانی با فشار فزاینده از سوی دایملر، فولکس واگن در آلمان و تسلا موتورز در آمریکا که برنامههای مفصلی برای جذب خریداران دارد، مواجه است.
ب ام و زودتر از رقیبان آلمانی خود وارد بخش خودروهای برقی شد و در سال ۲۰۱۳ مدل باطری دار i۳ را عرضه کرد که بدنه سبک وزنی از جنس فیبرکربنی داشت. با اینهمه مدل i۳ و مدل پلاگین هیبریدی i۸ فروش پایینتری داشته اند.
در این بین تسلا فروش ۸۰ هزار مدل سدان و شاسی بلند برقی در سال جاری را هدف گذاری کرده و اعلام کرده حدود ۴۰۰ هزار خریدار برای سدان "مدل ۳" سفارش داده اند. الون ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز اظهار کرده است ژوییه سال ۲۰۱۷ را برای عرضه "مدل ۳" به بازار هدف گرفته است.
دایملر و فولکس واگن از نمایشگاه هفته جاری پاریس برای رونمایی طرحهایشان برای خودروهای برقی استفاده می کنند.
غولهای خودروسازی لوکس آلمان به دلیل مقررات سخت گیرانه برای آلایندگی خودروها و موفقیت تسلا در جلب مصرف کنندگان، با فشار فزاینده ای برای گسترش فعالیت در بخش برقی روبرو هستند.
بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا، کالیفرنیا و سایر ایالتهای دیگر سهمیههای بیشتری برای فروش خودروهای برقی تعیین کرده اند. هدف کالیفرنیا این است که ۱۵ درصد خودروهایی که تا سال ۲۰۲۵ در این ایالت فروخته می شوند، با باطری کار کنند. سیاستگذاران در چین و اروپا هم خواستار عرضه خودروهای برقی بیشتری هستند.